Ми - патріоти





                                         «МОЄ СЕЛО – МОЯ КОЛИСКА»

                                                           «В дитинстві відкривається материк,
Котрий назветься потім – Батьківщина»
Ліна Костенко
Тип проекту:
-         За характеристикою діяльності – творчо – інформаційний;
-         За тривалістю – довготривалий ( 6місяців)
Ідея:
Людину можна порівняти з деревом. Адже вона так само не може жити без свого коріння  - роду, до якого належить, Батьківщини – землі, що її живить, мови – що наповнює і тішить серце. Щоб стати справжнім українцем, треба не лише вивчати історію свого народу, пишатися і цінувати все, що ним створено, а й прагнути бути корисним для свого села, своєї держави.
Мета:
Продовжувати знайомити дітей з рідним селом: історією виникнення та назвою, особливими місцями села – краєзнавчий музей та пам'ятники загиблим; знати державні установи в селі, їх призначення; знати та поважати видатних мешканців села. Формувати уявлення про те, що рідне село – частинка великої України; порівняти село з колискою( колиска виколисала багато діток, які потім стали гарними людьми, зробили багато добрих справ для інших людей); формувати ціннісне ставлення до рідного села; викликати почуття гордості за його унікальність, повагу до односельців.
Сприяти розширенню світогляду дітей,  почуття любові до рідного села, гордість за своє село, людей, познайомити з життям давніх злинчан, познайомити з робочим кабінетом сільського голови та роботою сільського голови, відвідати пам' ятні місця села, парк відпочинку, використовуючи новітні технології під час навчально – виховного процесу.
Завдання:
Навчальні:
-         Знайомити дітей з історією рідного села, історію виникнення, назви;
Краєзнавчим музеєм села, пам'ятними місцями села, видатними односельцями;
-         Зайнятість населення села, зокрема і батьків вихованців;

-         Ознайомити дітей із символікою рідного села (герб і прапор), їх значення;
-          
-         Розширювати світогляд дітей та збагачувати їх словниковий запас.
Розвивальні:
-         Розвивати в дітей національні риси особистості ( щирість, гостинність, доброту, щедрість), які притаманні жителям рідного села;

-         Розвивати творчі здібності дітей, уміння реалізовувати власні задуми у практичній діяльності;
-         Удосконалювати комунікативно мовленнєву компетентність дошкільнят;
-         Розвивати самостійність та ініціативність вихованців;
Виховні:
-         Виховувати повагу до односельчан та зокрема до видатних людей села;
-         Виховувати почуття власної гідності, як представників свого народу та толерантне ставлення до представників інших національностей, до ровесників, батьків, та інших людей;
-         Виховувати почуття любові до рідного краю, гордості за свою державу.

Учасники проекту:
-         Діти;
-         Вихователь;
-         Батьки вихованців.

Робота з батьками:
-         Повідомити батьків про початок проекту « Моє село – моя колиска»;
-         Запропонувати разом з дітьми пройтися вулицями рідного села, розповісти історію назви своєї вулиці;
-         Порадити батькам не соромитися висказувати патріотичні почуття, громадянську позицію, гордість за свою країну, рідне село;
-         Збагачувати обізнаність дитини новою інформацією, що сприяє накопиченню уявлень про рідне село пізнавального напрямку;
-         Розмовляти з дитиною літературною українською мовою, читати українські народні казки, оповідання українських письменників;
-         Додати сімейні фото, де діти знайомляться з працею батьків;


Мотиваційний етап


Мета:
Викликати в дітей бажання більше дізнаватися про своє село, формувати уявлення про те, що рідне село це частинка великої України; видатних односельців, краєвиди рідного села.


Проектне заняття:
«Край, де я народився»
Мета: закріплювати та збагачувати уявлення дітей про своє село; сприяти розумінню понять «Батьківщина», «Рідний край»; знати, що нашем село багатонаціональне; формувати толерантне ставлення до представників інших національностей;  ціннісне ставлення до рідного дому; усвідомлювати , що ми є нація єдина;  виховувати повагу та любов до рідного краю.

Обладнання: комп'ютер, мультимедійна дошка; картки до дидактичної гри «Підбери слова про рідне село»; художнє слово.

Методи та прийоми:
Сюрпризний момент

·       Дидактична гра «Підбери слова про своє село»
·       Вивчення вірша «Облітав журавель».


Бесіда:
«Наші каскади»

Мета: визначити , що знають діти про своє село, його краєвиди, тощо. З'ясувати, про що хотіли б дізнатися більше .

Розглядання ілюстрацій «Краєвиди рідного краю»

Ілюстрована розповідь вихователя «Легенди рідного краю»

   Обмін думками « Чи є красивіші місця на Землі»( - розглянути фото інших сіл; підвести до висновку – багато гарних місць на Україні, та рідне село найкраще, бо тут я народився і зростаю, тут моя домівка, мої батьки, бабусі і дідусі )

  Дидактичні ігри « Професії наших батьків», « Де що знаходиться?»,                    
         «Моя вулиця», «Склади розповідь за картинкою».
Екскурсія на поле «Колоситься пшениця золота»


Мета:розширити знання дітей про те, що навесні зерно пшениці висівають в землю, воно доє сходи і в кінці літа дозрівають колоски. Більшість батьків вихованців групи займаються землеробством, вирощують хліб.

Це пшеничне поле обробляє тато Саші (розповідь хлопчика, як він разом з татом був на полі; послухати розповіді інших дітей про участь у польових роботах, що вирощують на своєму полі батьки інших дітей групи.
Висновок: наше село славиться своїми родючими землями; більшість жителів села займається вирощуванням хліба, інших культур. У жителів нашого села завжди гарні врожаї.
Проектне заняття «Моя рідна вулиця»
Мета: виявити знання дітей про свою вулицю, історію назви, особливі місця на вулиці, розташування.

Методи та прийоми:
Психогімнастика «Сонечко»
Розглядання фотоальбому книги О. Голованової «Злинка: від витоків до сьогодення»
Гра «Де що знаходиться?»
читання уривку вірша «Злинка» М. Миценка

Гра «Продовж речення»;

Сюжетно – рольові ігри :«Подорож  рідним селом», «Моя сім'я»

Мета: розвивати потребу дітей грати з однолітками, уміння створювати ігрову ситуацію, обирати зручне місце для гри, організовувати ігрову атмосферу, узгоджувати свої дії з діями однолітків, поводитись відповідно до правил етикету.

Індивідуальна бесіда з дітьми «Де ти живеш?»

Народні рухливі ігри: «Подоляночка», «Чий віночок кращий?»

Мета: сприяти руховій активності, самостійності та творчості дошкільнят у процесі органічної рухової діяльності; мотивувати інтерес вихованців до участі в українських народних іграх, сприяти налагодженню товариських взаємин у дитячому колективі.




Проектне заняття
З художньо – естетичного розвитку ( малювання)
«Злинські краєвиди»







Мета: вчити малювати краєвиди рідного села з власних спостережень, добирати кольори, передавати красу рідної природи.
Виховувати акуратність, працелюбність, любов до рідного села.


Проектне заняття:
« Легенди рідного краю»

Мета: формувати знання про рідне село, закладати основи соціальної компетенції; розвивати комунікативні здібності, адекватність мовленнєвих висловлювань, логічне й доказове мислення.

Обладнання : ілюстрації «Моє село»; легенда про каскади, картки до дидактичної гри.

Методи та прийоми: сюрпризний момент «Подорожуємо нашим селом»; гра «Моя домашня адреса»; мовленнєва вправа «Моє рідне село»
 ( складання розповіді за зразком вихователя) ; дидактична гра «Професії».


 Інформаційний етап

Мета:
 надалі поглиблювати знання дітей про красу й могутність рідної мови, про художнє слово класиків української літератури; виховувати любов до художнього слова. Ознайомити з поняттям «козаки», познайомити з історичною довідкою – першими поселенцями на берегах річки Дубівка були запорізькі козаки, козацькими символами, розвагами; познайомити дітей з традиціями  святкування Дня Українського козацтва; відзначити день Захисника Вітчизни.
Виховувати любов до традицій рідного краю.


Проектне заняття:
«Безмежні простори моря і  поля – це все Україна моя!»

Мета: закріплювати та збагачувати уявлення дітей про Україну, ознайомлювати з характерними особливостями географічних регіонів України, водоймами ( річками, озерами, морями), їх значення у природі та у житті українців, горами, вчити елементарно орієнтуватися на глобусі, карті, ознайомлювати з представниками рослинного світу України, розвивати увагу, пам'ять,спостережливість, виховувати інтерес до України та її території, природного оточення.

Обладнання : карта України, глобус, ноутбук, мультимедійна дошка, відеофільм «Подорож Україною», «Природа рідного краю».

Методи та прийоми: Розповідь вихователя «Моя Батьківщина- Україна», складання розповіді «Мій рідний край»; перегляд відеофільму;дидактичні ігри «Що означають кольори на карті», «Підбери слово про Україну».

Проектне заняття:
«Наша мова солов’їна »

Мета: продемонструвати дітям багатство, мелодійність, красу рідної мови на основі використання під час занять зразків фольклору, художньої літератури тощо; розповісти вихованцям про народних поетів, кобзарів, які дбали про розвиток української мови; виховувати любов до рідної мови.

Обладнання: вірш О.Підсухи «Мова» ; загадки; картинки за змістом загадок.

Методи та прийоми: читання вірша О.Підсухи «Мова»; загадування загадок тат розгляд картинок; прикмети та приказки; складання казки; підбиття підсумків заняття.

Ознайомлення з прислів’ями та приказками про мову.

Мета: ознайомити дітей з зразками фольклору, розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву, мислення дошкільнят.

Дидактичні ігри: «Назви одним словом», «Хто придумає більше пестливих слів», «Що ти бачиш на картинці»

Мета: мотивувати дітей розмовляти українською мовою, виховувати любов до рідної мови.

 Бесіда « Козаки це славні люди – бо вони безстрашні всюди!»
Мета: ознайомити дітей з поняттям «козак»;  з козацькими символами та традиціями. Виховувати в дітей бажання наслідувати славних предків.



Розвага «Посвята в козачата»

Мета: Викликати в дітей бажання  більше дізнаватися про звичаї свого народу, а саме про святкування Дня козацтва та свята Збройних сил України; розвивати пізнавальний інтерес до історичних подій що відбувалися на території нашої країни, та села. Розвивати творчі здібності. Виховувати любов до рідного краю.






                                            Посвята в козачата
Сценарій розваги

Ведуча:
Рано – рано сонце встало,
Україну привітало.
Побажало їй добра,
Усміхнулось до Дніпра,
До Дністра і до Дунаю,
До Шевченкового краю,
Де живуть уже віки українці – козаки.
Ведуча:
Рано – рано сонце встало,
Гарних діток привітало,
Побажало швидко встати
І розумними зростати.
Шанувать свою родину
І любити Україну,
Бо вона у нас одна і дорожчої нема.
Ведуча:
Над землею сонце встало,
Путь – дорогу осіяло.
Добрий ранок Чорне море,
Добрий день Карпатські гори.
Над землею пісня лине,
Це для тебе Україно!
Гарна путь, славна путь –
Козачата наші йдуть!
( під звуки козацького маршу діти заходять до зали)
Ведуча:
Добрий день малятам – козачатам!
Не випадково саме в осени ми розпочинаємо наше свято.
Ведуча:
Нині осінь нас чарує, неповторна, чарівна.
Різні барви нам дарує і дивує нас вона.
Виглядає так казково восени і парк, і гай.
Розмаїттям кольоровим прикрашає осінь край!
( Пісня «Диво осінь»)
Ведуча:
Восени офіційно відзначають свято запорізького козацтва та свято збройних сил України.  Діти, в книзі про Злинку ми з вами читали, що першими поселенцями на місці сучасної Злинки були запорізькі козаки. Вони жили в куренях на березі річки Дубівка. Ми дійсно є нащадками козаків! В нашому садочку сьогодні незвичне свято – Посвята в козачата.
1д.
Шановні друзі, гості та батьки!
Вас зустрічають діти – козаки.
Тут донечки , синочки ваші,
Тож оцініть старання наші!
2д.
А свято в нас буде незвичне:
Веселе, пісене, музичне.
Відомо – де козаки бувають,
Там жарти і пісні не втихають.
3д.
Я вітаю діда й тата
З чоловічим справжнім святом!
Хто Вітчизну боронив –
Привітання заслужив.
4д.
Прадід мій пройшов війну –
Я вклоняюся йому.
В мирний час служив мій дід –
Захищав кордон, як слід.
5д.
Тато до армійських лав
Зовсім нещодавно став.
Відслужив належний рік
Як достойний чоловік.
6д.
Нині будем святкувати,
Дід почне розповідати,
Як у армії служив,
Всіх згадає , з ким дружив.
7д.
Щось смішне про службу в війську
Пригадає тато звісно!
Всі ті спогади й байки
Буду слухать залюбки!
8д.
Треба швидше підростати
І професію обрати,
Щоб у армії служити
І Вітчизну боронити!
Ведуча:
На нашому святі присутні гості, яких ми запросили для дуже відповідальної місії – посвяти в козачата, але для початку нам треба довести  , що ви справжні козачата.
9д.
Козаки – це вільні люди,
Козаки – безстрашні всюди.
10д.
Козаки – борці за волю,
За народу кращу долю.
11д.
Козак – чесна, смілива людина,
Найдорожча йому Батьківщина!
12д.
Козак – слабкому захисник,
Цінити побратимство звик!
13д.
Козак – усім народам друг,
І лицарський у нього дух!
14д.
Козак цінує братерство і згоду,
Він славний син свого народу!
15д.
А у нас хлопчаки – славні козаки!

( пісня «Козачата»)
Ведуча:
Скажіть , яким має бути козак?
А тепер хочу запитати чи справді ви сміливі, спритні, дужі?
Як же це перевірити? Влаштуємо змагання і побачимо.
А наші гості будуть уважно спостерігати і визначати, чи ви вже набралися козацької сили та мудрості.
Ведуча:
Кажуть, що козаки дуже любили подорожувати. Подорожували вони країною, захищали від ворога.
Найпершим помічником козака в поході був кінь. То був не козак, якщо не вмів їздити верхи. От зараз ми перевіримо, які наші козаки вершники.
ГРА –ЗМАГАННЯ «ХТО ШВИДШЕ»( стрибки з м’ячами між ногами)
Ведуча:
У довгій подорожі, після  важкої дороги, козаки відпочивали. Та який може бути відпочинок на пустий шлунок? І тут на допомогу приходили вірні подруги, які спішили приготувати своїм козакам смачний куліш.
ТАНОК-ГРА «ВАРИСЬ КАШКА»

Ведуча:
Козаки перемагали майже у кожній битві. А такі непереможні були,  бо багато тренувалися. Серед найпоширеніших видів тренувань було перетягування канату. То ж давайте і ми, любі козачата, так потренуємось.
( перетягування канату)
Ведуча:
Дружні наші козачата, як одна родина.
І шанують всі, як матір, рідну Україну!
16д.
На білому світі є різні країни,
Де ріки, ліси, і лани.
Та тільки одна на землі Україна,
А ми її доньки й сини.
17д.
Усюди є небо і зорі скрізь сяють,
І квіти усюди ростуть.
Та тільки одну Батьківщину ми маєм –
Разом: Її Україною звуть.
18д.
Розквітай, прекрасна Україно,
Рідна земле, матінко моя,
Хай лунає мова солов’їна,
Пісня неповторная  твоя.
( Пісня__»Лише у нас на Україні» вихователь і діти)
19д.
Ми є діти українські,
Український славний рід.
Дбаймо, щоб про нас маленьких
Добра слава йшла у світ.
20д.
Бо козацького ми роду,
Славних предків діти,
І в садочку ми вчимося,
Рідний край любити.
21д.
Любі мами, милі тата,
Перед вами не малята,
Правда, і не парубки,
Проте справжні козаки.
22д.
Українець я маленький,
Україна – край рідненький,
Вірний син я свого роду,
Українського народу.
 Ведуча:
Хочу звернутися до наших гостей, чи переконалися ви , що ці симпатичні хлопчики , хоч і маленькі, але достойні, щоб їх називали козаками?
Слово надається нашим гостям.
Гості: тато Марійки Микола Миколайович:
Добрий день вам у вашій хаті!
Бачу тут гостей багато.
Прийміть від усього козацького роду
Найкращі вітання і побажання!
Щоб хлопчики – козаки були міцними, як дубки!
А дівчатка – ластівки, як червоні ягідки!
Будьте багаті, як земля, веселі, як весна, здорові, як вода.
Сьогодні любі діти, ми побачили, що ви гідні козацької громади.
Присягайте на вірність Україні і народу!
(діти встають)
Діти:
Присягаємо!
Гості – дідусь Софійки Олександр Григорович:
Заповіді козаків
Честь і добре ім'я  для козака дорожчі за життя.
Бути працьовитими і не ледарювати.
Дотримуватися слова. Слово козака багато важить.
Шанувати батьків! Поважати старість!
Допомагати  товаришу, який потрапив в біду!
Служи вірно своєму народові!

23д.
Присягаємо край наш рідний
Над усе любити,
Рідний народ шанувати,
І для цього жити!
Ведуча : вручіть ж бо посвідчення,
Бо від сьогодні наші хлопчаки стали козаки!

Тато й дідусь вручають дітям медалі «Козачата»

Ведуча:
Ось і дочекалися ми цього моменту. Я вас вітаю!
Дякую гостям! Наше свято добігає кінця, але я гадаю, що в ваших маленьких серденьках, зародилася козацька гордість за рідний народ, а ваша пам'ять поповнилася заповідями, які ви пронесете через усе життя.
Ведуча:
Зичимо здоров'я від водиці ключової,
Багатства від землі святої,
Щастя земного, неба голубого,
Хліба запашного!
Щоб козацькому роду не було переводу!



Бесіда: «Гостинність у нашому домі»

Мета : Розширити та поглибити знання дітей про гостинні традиції українського народу та злинчан; закріпити знання дітей про рушник , про хліб, картоплю; виховувати любов до рідного краю, почуття національної гідності.


Репродуктивний етап



Мета:
 Поглибити знання дітей про пам'ятні місця рідного села, краєзнавчий музей; знати державні установи села, їх призначення; знати та поважати видатних мешканців села, мати бажання бути схожими на них; формувати ціннісне ставлення до рідного села, бути корисним у майбутньому.
Збагачувати словниковий запас вихованців образними порівняннями; виховувати повагу до  звичаїв та традицій притаманних селу Злинка.


Екскурсія до Братської могили та пам'ятника загиблим в АТО






Мета: виховання патріотичних почуттів у дошкільнят шляхом розширення знань про пам'ятники рідного села. Розвивати пізнавальний інтерес, вміння орієнтуватися в інформаційному просторі. Викликати бажання частіше приходити на це місце для вшанування пам'яті загиблим.

Колись давно була війна. На нашу землю напали вороги. Вони вбивали наших солдатів, жінок, дітей, стареньких людей. За звільнення нашого села полягло в боях багато солдат, всіх їх поховано в Братській могилі в центрі села. Злинчани вдячні їм за визволення від ворога, біля пам'ятника завжди багато квітів, тут чисто, доглянуто.
На сході нашої країни іде війна. Росіяни, наші сусіди стали нашими ворогами, і хочуть забрати частину території України. З перших днів війни наші сміливі односельчани Лашкул Віталій та Яриш Олександр       пішли воювати з ворогом. На жаль, вони загинули, боронячи нашу незалежність… У них залишилися сім'ї, діти… Ми пам'ятаємо про них і сьогодні покладемо квіти до пам'ятника. Давайте хвилиною мовчання вшануємо їхню пам'ять…


Екскурсія до кабінету сільського голови




Мета: познайомити дітей з сільським головою Олександром Михайловичем Недолужко, його обов'язками, відповідальністю, робочим кабінетом. Виховувати розуміння, що до сільського голови може звернутися за допомогою кожний житель нашого села.

Хід екскурсії 1. Познайомити дітей з приміщенням сільської ради, кабінетом сільського голови.
2.Знайомство з сільським головою.
     
3. Розповідь сільського голови про свою роботу для села Злинка. 4.Запитання дітей до сільського голови.



Екскурсія до Краєзнавчого музею села.



Мета: познайомити дітей з історією виникнення рідного села, побутом перших жителів Злинки, історичними подіями, що відбувалися на території села; видатними жителями села. Виховувати любов до рідного села, його жителів.


Проектне заняття:
«Подвір'я бабусі Одарки »

Мета: продовжувати ознайомлювати з національними обрядами , традиціями; закріплювати назви предметів побуту, свійських тварин та їх дитинчат, уміння розрізняти та називати елементи національного одягу; виховувати повагу до історії рідного краю, формувати патріотичні почуття.

Обладнання: макет подвір'я бабусі Одарки ( на мультимедійній дошці); ілюстрації українського національного одягу; журнал «Пізнайко»

Методи та прийоми: Сюрпризний момент ( подорож у минуле – який вигляд у давнину мало сільське подвір'я) ; використання матеріалу з журналу «Пізнайко»; дидактична гра «Загубилась мама »; народна гра «Іде, іде дід…».



Малювання:
«Розфарбуй герб і прапор села Злинки»

Мета: ознайомити дітей з малюнком герба і прапора села, значення зображення на гербі і прапорі, кольори. Продовжувати вчити малювати фарбами і олівцями. Виховувати інтерес до зображення герба і прапора.


Дидактичні ігри :
«Магазин», «На місця»

Мета: надалі вчити розміщувати різні предмети за призначенням.

Сюжетно – рольова гра
«Сім'я + магазин »

Мета: підвищувати умовно – предметний рівень ігрових умінь  дошкільників ; учити розгортати предметні дії під час гри; привчати вихованців діяти узгоджено, уникати конфліктів.

Бесіди та читання віршів
«Читання віршів Д.Павличка «Сорочка - вишиванка», А.Загрудного «Вишиваночка».  Бесіда «Одяг з бабусиної скрині» ».

Методи та прийоми: читання віршів;  дидактична гра «Відгадай за описом»;
Перегляд відео ролика про український національний одяг.

Ліплення :
«Намисто»

Мета: учити дітей ліпити намисто з натури, комбінованим способом, передавати властиві деталі образу; розвивати художній смак, виховувати охайність у роботі.

Прослуховування пісня ( аудіозапис) Дмитра Павличка «Два кольори»





Дидактичні ігри :
«Бабусина скриня», «Лялька україночка», «Чарівний мішечок»

Мета: заохочувати дітей до самостійності та ініціативності; формувати навички взаємодопомоги; учити коректно ставитись до ровесників.

Рухливі ігри:
 «Довгоносий журавель», «Горюдуб», «Кіт і миші»

Мета: заохочувати дітей до самостійності та ініціативності; формувати навички взаємодопомоги; розвивати інтерес до народних ігор.

Мовленнєва гра:
«Скажи правильно»

Мета: розвивати зв’язне мовлення, активізувати лексичний запас слів дітей.

Проектне заняття з математики:

«У  нас з'явилась мірка « п’ядь », будем вчитись вимірять »

Мета: Познайомити вихованців з стародавніми мірками вимірювання           « П'ядь » в процесі вимірювання довжини предметів, сформувати у дітей поняття про дану мірку, вправлятися в вимірюванні нею на практиці.

Обладнання: демонстраційний матеріал; умовні смужки; роздавальний матеріал; лісові звірята.


Морально – етична бесіда:
«Чи всі ми вміємо спілкуватися, по- українські привітатися? »

Мета:закріпити уявлення дітей про ввічливі слова повсякденних привітань; учити дітей оцінювати вчинки інших людей; розвивати вміння вести діалог; формувати культуру поведінки дітей; мотивування прагнення бути чемними, ввічливими, привітними.


Творчий етап

Мета:
Спонукати дітей до пошуку нових, нестандартних підходів до реалізації творчого задуму; заохочувати вихованців до колективної діяльності. Розвивати творчі здібності дошкільників. Виховувати патріотичні почуття.

Складання творчих роздумів
«Одна Батьківщина і двох не буває»

Мета:  дати поняття про Батьківщину – місце, де людина народилася та зростала, про дім – оберіг для кожної людини; сформувати поняття «життєвий шлях» від рідного дому в життя; виховувати любов до рідного дому, повагу до своїх рідних.

Слухання українських народних пісень (аудіозапис)

Дидактична гра :
«Дружна сім'я», «Так - ні»

Мета: учити дітей використовувати у процесі ігрової діяльності набутті знання; активізувати зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас вихованців у процесі ігрового спілкування розвивати комунікативні вміння дітей.

Сюжетно – рольова гра
«Доньки - матері»

Мета:мотивувати учасників гри до рольового спілкування; сприяти володінню дітьми способами спільного створення сюжету гри; формувати вміння вихованців висловлювати свої задуми, розуміти одне одного; підтримувати дитяче фантазування; виховувати в дітей доброзичливе ставлення до однолітків




Колективна праця
«У нашій групі буде чисто, як удома»

Мета: привчати дітей підтримувати лад у групі та вдома; виховувати охайність, уміння доводити розпочату працю до кінця.

Гра – драматизація
Української народної казки «Рукавичка»

Малювання
Ілюстрації до української народної казки «Рукавичка»

Мета : закріпити навички малювання. Розвивати творчі здібності дошкільнят.

Індивідуальна робота
дидактична гра « Впізнай за описом » ( державні та народні символи України, символіка села)
Проектне заняття
«Моє село – краплиночка на карті»
Мета: дати поняття про те, що рідне село частинка великої України. Виховувати почуття гордості за своє село, свою країну.
Матеріал: карта України, слайди з ілюстраціями різних куточків України; аудіозапис «Лише у нас на Україні»

Узагальнювальний етап

Мета:
 узагальнити , систематизувати й закріпити знання вихованців, набуті під час попередніх етапів.

Дидактична гра:
«Що я знаю про рідний край?»

Мета: систематизувати знання дітей про державні та символи села; виховувати бажання поповнювати знання про рідний край.

Мовленнєва вправа: ( індивідуальна робота)
«Яке слово зайве»

Мета: збагачувати словник «святковою» лексикою; продовжити знайомство з символами, історією, та традиціями відзначання українських свят.


Проектне заняття:
Конспект тематичного заняття з патріотичного виховання  «Моє село – моя колиска».
Мета:  формувати у дітей уявлення про рідне село, яке є затишним, знайомим куточком кожного  жителя-односельчанина. Ознайомити дітей з історією виникнення села та назвою; знати особливі місця села – краєзнавчий музей та пам'ятники загиблим в роки війни та  АТО.
Розширювати знання дітей про риси характеру, притаманні захисникам Вітчизни (хоробрість, мужність, витримка і т.ін.). Активізувати словник дітей словами - синонімами до слова Батьківщина (Вітчизна, рідний край, рідна земля, наша країна). Довести, що кожен житель є громадянин свого села, своєї держави. Знати та поважати видатних мешканців села.
Формувати уявлення про те, що рідне село – частинка України; порівняти його з колискою (яка виколисала багато-багато діток, які стали гарними людьми); ціннісне ставлення до рідного села, викликати почуття гордості за його унікальність, виховувати повагу до односельців.
Розвивати світогляд дітей щодо перспективи ріного села в майбутньому(відродження, створення потрібних об’єктів,  розвиток сільського господарства,тощо).
Розвивати: вміння висловлювати свою думку, підтримувати бесіду, розповідати чітко і зв’язно про знайомі місця, розпізнаючи світлини;
зорову і слухову увагу, пам’ять, мислення, діалогічне мовлення.
Збагачувати словник дітей словами: жителі, односельці, злинчани, населення, світлини, пам’ятник,братська могила,століття, , козаки,битва, територія, події, патріот.
Виховувати: почуття патріотизму, національної гордості за рідний край, повагу до героїв, пам’ятних місць, односельців, доброзичливість, любов до України, бажання бути корисним у майбутньому.

Матеріал:   історичні відомості про історію села, «Злинка: від витоків до сьогодення», О. Голованова; фотокартки рідного села у різні часи,  уривки з вірша «Злинка»,  автор  М Миценко член спілки письменниківСРСР,   свічка, слайди краєвидів рідного села і урочища каскади, В Крищенко «Це мій рідний край» (аудіозапис); карта Маловиськівського району; карта села Злинки.
ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА: знайомство з книгою  О. Голованової «Злинка: від витоків до сьогодення»; екскурсія до сільського краєзнавчого музею; екскурсія до кабінету сільського голови; екскурсія до Братської могили і пам'ятника загиблим в АТО в центрі села; знайомство з творчістю сільської поетеси Оксани Степаненко; видатними людьми села.
ХІД ЗАНЯТТЯ.
Звучить аудіозапис В. Крищенка «Це мій рідний край».
В-ЛЬ: -Діти, як ви розумієте слова рідний край? (це рідне село, вулиця, садочок, хата батьків)
В-ЛЬ: - Діти, у кожної людини є свій рідний край де вона народилася, зростала, ходила в дитячий садочок, школу. У мене це Онуфріївка, велике і гарне селище, там я ходила до школи, там хата моїх батьків, де я виросла, у вас - це мальовниче село Злинка.
Звертаю увагу на слайди краєвидів села.
Сьогодні ми пригадаємо нашу нещодавну екскурсію рідним селом, де ви народилися і живете, де жили ваші предки і живуть ваші батьки, дідусі і бабусі, і кожен з вас є представником трьох великих родів – своєї родини, свого села, свого народу. Погляньте на карту Маловиськівського району. Найбільше місця займає наше село, бо наше село Злинка найбільше село в районі і області. Запрошую вас до цікавої подорожі просторами рідного села.
Наше село Злинка розкинулося на берегах річки Дубівки. (розгляд слайдів).
Поетеса нашого села Оксана Степаненко пише у своєму вірші «Краю мій»:
Це в тобі, краю мій,
Пахнуть медом квіти
І в сорочці голубій
Ходить полем вітер.
Це в тобі на врожай
Квітнуть маки в житі…
Ой, чи можна рідний край так палко любити?!
Наше село виникло дуже давно, більше як 200 років тому.  Читаємо згадку священника Патенкова: «За переказами старожилів на цьому місці, де знаходиться нині село, був невеликий хуторок, де проживали запорожці , козаки, в своїх куренях. Пізніше це місце почали заселяти переселенці з різних губерній (місцевостей), і багато росіян…» Діти в нашому селі живуть і росіяни і українці і молдовани. Злинка мала назву Новоукраїнськ, а пізніше Злинка. Назва села Злинка походить від слова «злиття», бо в нашому селі живуть люди різних національностей, за іншою думкою  в болотах жив злий дух злинь і коли люди заселили це місце, то дали йому назву Злинка.
Люди нашого села здавна займалися землеробством, вирощували хліб.
Таким було наше село дуже давно.(розгляд слайдів) Ви бачили в краєзнавчому музеї знаряддя праці людей, одяг, посуд… І можемо сказати, що люди жили раніше бідно. А сьогодні у нашому селі великі гарні будинки, бо живуть в Злинці великі трудівники, справжні господарі, добрі і щирі люди, пращурами яких були росіяни-старообрядці. Тому мова в деяких наших односельців трішки смішна і російські слова і українські вкупі. Українська земля стала для них рідною. Дружно живуть люди у нашому селі і українці і росіяни і молдовани.
(підвожу дітей до колиски)
В- ЛЬ: - Діти, коли ви були маленькі лежали в м'якій, гарній колисочці. Вам там було тепло і затишно. А коли підросли, маєте більше ліжко, ходите до дитячого садка… залишили свою колисочку і згадуєте про неї не забуваєте… Так і наше село, як та колисочка, виростило- виколисало багато гарних людей, які роз'їхалися по всьому світу та не забувають свою Злинку, де ходили в садочок, школу. Вони допомогають нашому селу, приїздять на свята.
Діти вам гарно живеться в своєму селі? Бо тут поряд мама й тато, бабуся й дідусь, рідний садочок, друзі. Тут затишно, тепло і зручно як малюку в колисочці.
ГРА «СКАЖИ ГАРНО ПРО ЗЛИНКУ»
(Діти стоять в колі і передаючи  м'яч один одному говорять речення. Наприклад: Моє село дуже велике. У моєму селі дуже довгі вулиці. Злинка – гарне село. У Злинці гарний парк відпочинку. У моєму селі багато дерев. Моє село найкраще.)
В-ЛЬ: Діти, кому з вас доводилося бувати в нашій сільській лікарні?
-         Як звати нашого сімейного лікаря? (розповідь супроводжується слайдами)
Хто пам'ятає розповідь лікаря, чому він приїхав працювати у наше село?  (тут проживає багато діток, дорослих людей і він хоче бути корисним їм, допомогти бути здоровими
В-ЛЬ: Діти, наш сільський голова Олександр Михайлович багато працює, щоб у Злинці всім людям і великим і малим жилося добре. Ми побували на екскурсії в кабінеті сільського голови і він розповів нам про свою нелегку роботу.Якщо хто потребує допомоги – може звернутися до сільського голови і він надасть потрібну допомогу, чи дасть корисну пораду. Наприклад: старенькій одинокій бабусі допомогли привезти дров. (Розповідь супроводжується слайдами з екскурсії )
Щоб люди відпочили після важкої праці в селі створено гарний парк відпочинку «Затишок». Це сільський голова разом з помічниками (люди, які люблять рідне село) зробили гарний парк з алеями, квітами, фонтаном, дитячим майданчиком, спорудами.
Діти, в нашому селі затишно і зручно. Не треба їхати до міста, щоб заплатити за послуги, відправити лист чи посилку, піти на прийом до лікаря, купити гарний одяг чи продукти (супроводжується розглядом слайдів). А сільський голова  турбується про всіх як справжній батько.Ось чому, ми порівнюємо село з колискою. Як у колисочці тепло і зручно малюку, так у нашому селі добре нам всім.Але коли ми виростимо, ми повинні бути корисними для людей: робити добрі справи для села, а найголовніше любити своє село, бо тут мої тато й мама, дідусь і бабуся, рідна хата, садочок, друзі.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
ЗЛИНКА (плещуть в долоні)
РІДНИЙ КРАЙ (піднімають руки в сторони)
ПОЛЕ, РІЧКА  (показують руками  в сторони, і повороти вправо, вліво)
СИНІЙ ГАЙ   (піднімання вгору на носках)
ЛЮБО СТЕЖКОЮ ІТИ (крокують на місці)
ТУТ ЖИВЕМО Я І ТИ!!! (стрибки на двох ногах)
В-ЛЬ: (розглядаючи слайди) А що це за пам'ятник в центрі села?
(Братська могила та пам'ятник загиблим в АТО)
-         В пам'ять про які події він був встановлений?
(коли наш народ воював із німцями, коли була велика війна)
В-ЛЬ: Так діти, ту війну ще називали Вітчизняною, тобто війна за Вітчизну, рідний край, своє село. Багато воїнів загинули, щоб визволити  наше село від німців. Вдячні злинчани побудували їм пам'ятник Братську могилу, вшановуючи їх подвиг.  На жаль зараз на сході України йде війна. Росія забрала наш Крим і тепер хоче забрати Донбас, де видобувають вугілля . Захищають Україну хоробрі українці, серед яких і наші злинські воїни.  Три роки тому двоє з них загинули в бою. Це Віталій Лашкул та Олександр Яриш.
Вони були справжніми патріотами своєї землі, сильними, сміливими. Пам'ять про них назавжди збережеться в нашиз з вами серцях, адже ГЕРОЇ НЕ ВМИРАЮТЬ!!! ВІЧНА ЇМ ПАМ'ЯТЬ!!!!
Вих –ль: -- На честь загиблих воїнів прийнято запалювати вічний вогонь – символ життя і вічної скорботи.   Давайте і ми зараз вшануємо пам’ять  запаленою свічою, хвилиною мовчання , низько вклонившись  героям  за наше мирне майбуття…… (запалюю свічку)
В-ЛЬ: -Діти, ви можете стати гордістю рідного села. А що для цього треба робити?
(відповіді дітей: бути слухняними, чемними, любити батьків, поважати старших, гарно вчитися…)
Найцінніше в нашому селі – це люди, які тут живуть. А живуть в Злинці працьовиті, добрі  люди, які вирощують хліб, добувають камінь(граніт), навчають дітей в школах і садочках. В краєзнавчому музеї нам розповідали про видатних людей Злинки. Кого ви можете назвати (розглядаючи фото):
-         Оксана Степаненко- поетеса;
-         Петро Гончаров – директор школи;
-         Віктор Школяров – суддя Верховного суду України;
-         Марія Страмнова –банкір;
-         Микола Голованов – художник, поет;
-         Ольга Голованова – вчитель, автор книги про Злинку.
-         Карина Геніх – молода поетеса.
Ці люди виросли в нашому селі- колисці Злинці, відомі далеко за її межами. Колише колисочка – село тепер вас, маленьких злинчан, які колись стануть дорослими і прославлять своє село на всю Україну. А зараз ви ще підростаєте, а що ви можете робити для рідного села вже сьогодні?   (не смітити на вулицях, біля водойми; гарно вчитися в школі; любити свою колисочку – рідну Злинку, щоб  бути вчителями, поетами, вирощувати хліб треба добре вчитися. В новому році ви всі підете до школи, сподіваюся, будете гарно вчитися)
В-ЛЬ: Рідне село!! Воно справді зігріває душу кожного з нас!
СЕЛО…СЕЛО… ДЛЯ МЕНЕ МИЛЕ СЛОВО!
ЯКОЇСЬ СПОВНЕНЕ НЕЗНАНОЇ КРАСИ
І ЧУЄШ, НІБИ ТИХО КОЛИСКОВА,
БРИНЯТЬ КРАПЛИНОЧКИ СРІБЛЯСТОЇ РОСИ.
А хто з вас знає віршик про рідне село? (діти розповідають уривки з віршів злинських поетів)
1.     Село моє краплиночка на карті
У світі невідоме, та дарма
Ну а чого б без нього були б варті
Ми з вами, кожен зокрема!!
2.Злинка – моє рідне село
Як сильно я його кохаю!
Я кожен кущик, джерело
З закритими очима розпізнаю.
3.     Мені відомі потайні місця
Де незрівняні співи солов їні
І краєвиди, що приваблюють митця
Й важкі червоні грона на калині.
В-ЛЬ: ПЛИВУТЬ ЛІТА, МОВ ПТИЦІ В НЕБІ СИНІМ
          ДАВНО ДИТИНСТВО СОНЕЧКОМ ЗАЙШЛО…
         МОЄ СЕЛО, СЕЛО НА УКРАЇНІ
        КАЗКОВИМ, БУЙНИМ  ЦВІТОМ РОЗЦВІЛО!!!!
Діти, любіть своє село, гордіться тим, що ви народилися в прекрасному селі Злинка.

Вих –ль: - Я думаю, що і ви коли подорослішаєте, здобудете якусь професію, не забудете своє село і повернетеся, щоб створити свою родину, жити і працювати у такому рідному і дорогому серцю куточку. Щоб бути патріотом своєї землі потрібно любити свій рідний край, бути відданим своїй Батьківщині.

                        Підсумок заняття:
-         Чи сподобалась вам історія рідного краю?
-         Про які визначні місця ви дізналися?
-         Чи знадобиться вам така цікава інформація?
-         З ким ви можете нею поділитися? (з рідними, з друзями)
-         Яким для вас є наше село? (рідним, красивим, дорогим)
-         Яким у майбутньому ви б хотіли бачити наше село? (великим, багатим, заможним та красивим).


                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      
Аплікація
« Злинка очима дітей»

Мета: познайомити дітей з технікою виконання аплікації з макаронних виробів. Розвивати фантазію, естетичний смак.

 Консультація для батьків
«У родинному колі»


Рефлексивно – оцінювальний етап

Мета: Проаналізувати результативність роботи, визначити сильні та слабкі сторони проекту; проаналізувати знання вміння й навички вихованців.


Фотовиставка для батьків
«Ми Злинчани – щасливі діти!»

Перегляд фотоматеріалу до занять
Згадати:
-         Як виникла ідея?
-         Що вдалося? А що ні?
-         Що запам’яталося найбільше?


Вікторина:
«Я і Злинка!»

Мета: навчити дітей міркувати; збагачувати активне мовлення вихованців; систематизувати набуті знання під час впровадження проекту; мотивувати дітей висловлювати свої враження, переживання, відчуття.

-         Яка назва нашого села?
-         На березі якої річки розташоване наше село?
-         Що ви знаєте про герб і прапор села Злинки?
-         Назвіть свою вулицю?
-         Чому твоя вулиця має таку назву?
-         Як звати нашого сільського голову?
-         Розкажіть,чим займається сільський голова?
-         Назвіть видатних людей нашого села?
-         Назвіть пам ятні місця села?
-         Де можна відправити термінову посилку в інше село чи місто?
-         Де можна відпочити у вихідний день?.

Підбиття підсумків та нагородження переможців!








Комментариев нет:

Отправить комментарий

До Всесвітнього Дня здоров'я "Зі спортом дружимо!"